Jag har länge undrat vart världen är på väg

Våldtäckter, mord, misshandel och en massa annan skit har blivit en vardag för hela världens människor.
Vad hände med mänskliga rättigheter?

Jag höll på att spy när jag läste om en 14årig tjej som blivit våldtaget på en vanlig skola, och efter det hade killen som gjort det hyllats för det. Skolan eller samhället hade inte brytts sig. Inte ens henne vänner.

På vissa ställen i världen dödas folk hit och dit, som om det inte vore en big deal. Hur kan en mördare leva med tanken av att hon eller han tagit någon annans liv. Någon som kanske haft familj? Barn? Flickvän? En dröm som precis skulle uppfyllas?

På något sjukt sätt finns det även personer som tror att man kan vinna respekt genom att misshandla någon.
Men jag börjar tveka på om respekt ens existerar på denna jord.

Men vad vet jag? Jag är väl bara en liten unge som inte vet nånting om världen.
Men sanningen är att barn vet mycket, nästan för mycket.

Världen är vriden.

Frida Sjöberg

släng in en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0