gotland 08

eftersom jag nu vaknade vid halv nio (hahaha:o) så har jag tid och skriva det här låååånga inlägget ;)
kom hem från gotland igår då,
det har faktiskt vart en jätte rolig vecka med mkt sol och bad,
sommaren kom när vi åkte haha :o :D
men jag har även saknat alla hur mkt som helst!
så på dirren när jag kom hem igår ringde jag robin och jag gick ut och träfade han ett tag
jag skulle aldrig klara mig utan dig
men iallfall ska jag berätta lite om veckan :d
måndag;
vi gick upp runt fyra på morgonen och åkte iväg till nynäshamn
bra för mig som hade sovit i tre timmar jepp:)
se blev det då färja över till visby där vi var resten av dagen med
det blev shopping, och så åt vi där och fikade :d
sen åkte vi då till stugan lite utanför klintehamn:)
sagen slutade med att jag och min bror kollade på hajen, hahaha! fisk fobi !
tisdag;
första dagen i sandhamn, och det blåste som fan så det var as kallt
inget bad blev det
men det var hur skönt som helst att sova i solen :d
på kvällen kmr jag inte ihåg vad vi gjorde;o
haha jag tror jag lärde mamma pappa och fibas att spela neger och president:)
onsdag;
vi vaknade till jätte bra väder så vi åkte till toftaaaaaaaaa :D
där det var huuuur mkt folk som helst, man kunde ine ligga nere vid stranden
så man fick sitta lite längre upp där det var lä och hur hett som helst
mycket bad blev det där, även fast det var nog mer människor i havet än det finns fiskar
hahaha neva, men det skulle va bättre om det var så:)
nån sa också att det hade vart runt 13 tusen på stranden :o
aså mer än det bor i hela ljungsbro + berg och stjärnorp och allt! :o
och så tog dom betalt för att folk skule få parka där, så det kostade 30 spänn,
jävlar vad mycket dom borde tjänat på det;o
hahahah
torsdag;
idag gick vi upp tidigt och åkte till kneipbyn :D
gotlands största sommar och vattenland ;)
hur kul som helst :d
på kvällen blev det neger och president och film och sånt:)
fredag;
sandhamn idag igen
sol och bad
men vi var inte där lika länge,
för sen åkte vi in till klintehamn och handlade och sen åkte vi hem till några kompisar och åt mat :)
var där typ resten av kvällen
men när vi kom hem blev det chirre och kortspel haha,:d!
lördag;
och vi åkte över till ljugarn
där pappa tog sönder mitt cyklop.. hahaha
men det skulle tydligen vara gotlands finaste strand eller nått
men nejnej, visst var den fin och så
men det finns klart bättre :d
god glass hade dom iallfall :D
och inget ica hade dom så vi fick åkte till hemse bara för att köpte lite godis;o haha!
sen tog vi det bara lungt och grillade hemma :D
söndag;
sista dagen och den spenderades i sandhamn :D
men det började blåsa så mkt så vi åkte hem lite tidigare
på kvällen åkte vi ner till södra gotland
och åt nån stans, för mamma och pappa hade bröllopsdag så vi firade det:)
sen gick vi och kollade lite och tog kort vid huburgsgubben? haha vet inte hur det stavas men det är hur fint som helst där:)
när vi kom hem började iallfall jag och packa ner haha! hemlängtan:)
måndag;
vaknade vid åtta och vi satte igång med städning och sånt..
sen åkte vi in till visby och käkade på ett ställe och gick på stan, men hittade såklart inget
vi åt också glass på glassmagasinet tror jag det hette vid hamnen :)
dom hade 100 eller mer olika sorters kulglass, mumma:)!
sen vid fem åka vi på färjan och lämnade gotland mot oskarshamn!
skönt och va hemma nu igen!:d
borta bra men hemma bäst;)

bilder;
1. - jag och bror på båten dit, typ klockan åtta? haha morgonsnygga
2. - första kvällen
3. - stenar
4. - haha jag går vid stranden ;)
5. - havet
6. - stranden som var närmast oss, fast den var så äklig så vi var aldrig där, vi kollade bara runt
7. - sunshine
8. - tror det är mamma pappa och fibas ute på bryggan
9. - jag gör nått lusigt, aja
10. -  nån bäck :p
11. - tisdag morgon på g till stranden
12. - jag var ute på kvällen och tog lite kort ;p
13. - onsdag morgon på g till stranden
14. - bad i tofta
15. -  tofta stranden, sjukt mkt folk
16. - man såg så brun ut genom solglasögonen ;)
17. - fossing
18. - nu känner jag mig riiiiktigt kort aså:o världens längsta man som har levt brevid mig :p
19. - på kneipbyn, på bilden är 'stört vågen'  haha min favvo :d ( den var typ var små ungar)
20. - tror den hette sunshine hill eller holiday hill eller nått ;o den gick iallfall sjukt fort och man tappade bikinin när man kom ner hahahahah!!
21. - det bodde en vildkanin familj på våran tomt, as söta!!
22. - haha bränna ;p
23. - madrassen var min bästa vän ;)
24. - sandhamn :D
25. - blåbärstårtan på resturagen som vi firade mamma och pappa på, helt underbar:d
26. - :d
27. - jag vid solnedgången typ
28. -  utsickt
29. - :d
30. -  :d
31. - solnedgång
32. - :d
33. - jag var faktiskt as nära, sjukt läskigt ;o
34. - visby
35. - glassmagasinet
36. - byebye, haha eller på båten från visby
37. - me and my brother
38. - oskarshamn, hemmaaaaa !  eller på fastlandet iallfall :p

         

         

                 
  
       

       

       

 

och idag ska jag kanske åka med robin tim wester och folk till varamon :d om det blir något!
annars ska jag va med robin:d<3
Frida Sjöberg

släng in en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0